Inschrijvingen

Herinschrijving

In de eerste weken van september zullen jullie een brief ontvangen om uw kind(eren) opnieuw in te schrijven voor het scoutsjaar 2022-2023.

We wensen jullie alvast een prettig scoutsjaar toe!

Nieuwe Leden

Om bij de kapoenen te kunnen starten moet je 6 jaar worden vóór 1 januari van het lopende scoutsjaar of in het eerste leerjaar zitten.

Wij werken voornamelijk rond samenspel, plezier, creativiteit, verdraagzaamheid en zelfstandigheid met leeftijdsgenootjes. De leiding voorziet elke zondag van 9u30 tot 12u een vergadering, dit kunnen een bosspel, een themaspel (bv schattentocht, één tegen alle, zelfverzonnen spel), knutselen, spelletjesvergadering, etc. zijn. Eenmalig op het jaar gaat de tak samen op weekend en eenmalig op het jaar gaat heel scouts Wommelgem samen op weekend, waarbij er ook een groot groepsspel gespeeld wordt. In de zomer gaan ze dan op kamp. De jongere takken gaan dan een weekje ergens in België samen op kamp in een ander scouts- of chirolokaal.

Scouting? Das iets voor mij!

Kinderen die zich graag zouden inschrijven voor het scoutsjaar 2022-2023 en vorig scoutsjaar nog geen lid van Scouts Wommelgem waren kunnen meer informatie krijgen bij de groepsleiding (groepsleiding@scoutingwommelgem.be). Wil je nu al inschrijven? Dat kan via dit inschrijvingsformulier.

Inschrijven en lidgeld

Inschrijven kan gewoonlijk pas vanaf half augustus, aangezien wij onze leidingsverdeling eerst moeten doen en het aantal leden per tak hangt af van het aantal leiding dat we aan die tak kunnen toewijzen.

U moet echter uw zoon/dochter nog niet meteen inschrijven. Indien interesse in onze scouts kan uw dochter/zoon de twee eerste vergaderingen van volgend scoutsjaar (vanaf 02/10) komen proberen, om te zien of hij/zij het leuk vindt bij ons. Na deze twee keer dient u in te schrijven. Inschrijven voor een jaar in onze scouts kost €50 voor lidgeld en verzekering bij Scouts & Gidsen Vlaanderen.

Deze kosten voor weekends en kamp komen bovenop het kampgeld. Dit kan ervoor zorgen dat scouts een dure hobby wordt. Scouting is voor iedereen, daarom bestaat er een fonds dat tegemoetkomt aan de kosten van scouting. Indien u dat wenst, kan u hierover meer info vragen bij ons of een kijkje nemen op Scouts & Gidsen Vlaanderen bij Scouting op maat.

Meer Info?

U kan ons steeds contacteren vanaf half augustus op het e-mailadres groepsleiding@scoutingwommelgem.be. Vanaf dan zijn wij reeds gestart met het voorbereiden van het volgende scoutsjaar en kunnen wij u meer concrete info bezorgen.