Welkom bij Scouts en Gidsen Wommelgem!

Over ons

Samenspelen, plezier, creativiteit, verdraagzaamheid en zelfstandigheid staan centraal binnen Scouts en Gidsen Wommelgem.

Elke zondagvoormiddag voorziet onze gemotiveerde leiding een activiteit (“vergadering”) waarbij iedereen zich rot kan amuseren met zijn/haar leeftijdsgenoten. Van bosspelen, kookwedstrijden, knutselen, samen gaan schaatsen tot verstoppertje spelen in de Ikea. Geen enkel idee is te gek voor Scouts Wommelgem!

De vergaderingen gaan een heel jaar door op zondagvoormiddag van 9u30 tot 12u. Enkel in januari en juni, wanneer de leiding zit te zweten en zwoegen achter zijn boeken, zijn de vergaderingen op vrijdagavond.

Deze vergaderingen situeren zich in en rond twee lokalen: de kapoenen, welpen en kabouters leven zich uit op de Van Tichelenlei, terwijl de jonggidsen, jongverkenners, gidsen, verkenners en jins kunnen ravotten op het Fort II. Maandelijks kunnen onze leden ons digitaal boekje raadplegen waarin de planning staat van de komende activiteiten. Dit boekje heet de Paal

Naast vergaderingen en spetterende weekends, organiseren we ook evenementen voor jong en minder jong, eetacties, geldactiviteiten en uiteraard legendarische kampen! In de zomervakantie vertrekt elke tak op kamp, afhankelijk van de leeftijdsgroep zal je slapen in een gebouw of op een veld. Onze jongsten mogen vijf dagen plezier maken, de oudste twee volledige weken.

Tot slot wordt onze Scouts ondersteunt door een ijzersterk oudercommitée; VASAS. Zowel voor als achter de schermen doen zij zeer veel voor onze scouts. Zo organiseren zij voor ouders, oud-leiding en sympathisanten wintertochten, weekendjes weg en zoveel meer! Benieuwd naar hun activiteiten, werking of wil je dit team mee ondersteunen? Klik dan hier.

Ben je klaar om dingen te doen waarvan je dacht dat je ze nooit zou kunnen, vrienden voor het leven te maken en de meest unieke momenten te beleven? Twijfel niet en schrijf je vandaag nog in!!

Zit je toch nog met vragen of ben je nog niet volledig overtuigd? Contacteer dan gerust de groepsleiding via groepsleiding@scoutingwommelgem.be

Hopelijk zien we je snel op onze fantastische scouts! :).

Oh ja, de kleuren van onze groepsdas zijn zwart en rood.